Dítě do doby, než otevře pěstičky, hračku nepotřebuje. Když je kolem 8. týdne začne otevírat, je dobré cvičit zaostřování na předměty. Dítě bude časem potřebovat na pozorování pestré hračky, k nácviku dotyku, bouchání a k uchopení. Ideální je vzdálenost 20 – 25 cm.
Přestože jsou děti v období 2. – 3. měsíce ještě krátkozraké, rychleji už zaostřují oči a otáčejí hlavu na předměty, které se pohybují. Můžete dítěti do rukou vkládat chrastítka, která při pohybu vydávají zvuky. Dítě si vytvoří spojení mezi tím, co vidí oči a co dělají ruce. Dítě v tuto dobu potřebuje cvičit ovládání vlastních rukou a odhad vzdáleností očima. Musí vyzkoušet svou sílu a kontrolu nad předměty. Vhodné je zavěsit mu lehkou hračku nad postýlku a v kočárku. Jeho úspěšné údery do nich mu vykouzlí spokojený výraz ve tváři. V dnešní době je na trhu mnoho hraček, se kterými děti mohou cvičit současné používání očí a rukou. Někdy mu ale postačí i obyčejné předměty z vaší domácnosti, jako je lžička, stužka nebo balonek, nežli drahé hračky. Dítě je bude rádo pozorovat a rádo do nich bude ručičkou bouchat. Občas ale věci obměňujte, aby je stejné věci neomrzely.
V období 3. a 4. měsíce upevňuje dítě pozorovací schopnost. Odhaduje vzdálenost, když natahuje ruku po hračce, aby se jí dotklo. V tomto období již předměty zavěšené nejsou vhodné. Dítě se chce hraček dotýkat. Takovou ideální hračkou může být hrazdička s hračkami upevněná v postýlce či nad hrací dekou v úrovni jeho očí a rukou. Předměty v jeho dosahu musí být ale bezpečné a dobře připevněné pro případ, že je uchopí a zatáhne za ně.
Dítě v 4. – 6. měsíci už umí zaostřit na předměty na jakoukoli vzdálenost. Už také ví, kde má ruku. V tomto období se učí uchopit to, čeho se dotýká. Je však nutná obrovská opatrnost, protože jakmile dítě uchopí věc, která se mu líbí a kterou má v dosahu, putuje hned do pusy. Takže tady už běžné předměty z domácnosti nejsou tak vhodné, mohlo by si ublížit. Vhodnými hračky jsou pestré kroužky, pískací hračky a různá barevná lehká chrastítka.