Tato činnost je žádoucí pro vytvoření užitečných návyků. potom jak dítě si skončí s hraním i když je to batole, je zapotřebí mu ukázat, že si po sobě musí uklidit hračky jinak to jde potom z kopce… Jestliže doma už máte staršího sourozence víte o čem mluvím. Nedovolte tedy aby se to opakovalo i u vašeho druhorozeného dítka. Při skončení hry působí jako její logický závěr, dává dítěti prožitek osobního zakončení činnosti. Je pokrokem proti pouhému pohození hračky na zem při nasycení zájmu u mladších dětí. Návyk uklízet hračky většinou usnadní přechod k jiné činnosti: brání- li se dítě odnětí hračky, snadněji souhlasí s tím, že jí samo může dát na místo, kam patří. Přirozeným způsobem se při tom obohacuje slovní zásoba a názvy míst, nábytku, a popřípadě kam hračky ukládáme…
Jak si batole hraje?
- Dítě např. zabrouká, opakuje pohyby hlavou nebo rukama, protože však je dítěti tento výkon příjemný, zopakuje ho ještě jednou nebo několikrát. To jsou asi první jeho hry.
- Batole miluje smyslové zábavy, zejména vyluzování nejrůznějších zvuků. To jsou nesporně hry.
- Z pohybových her tohoto období se jednou vyvine řada sportovních disciplín. Batole chodí po kládě, chodí pozpátku, valí sudy.
- Napodobivé hry spočívají v horlivé imitaci nejrůznějších činností, jež dítě vidělo u dospělých. Když se batole více odpoutá od reality, mluvíme už o symbolické hře, což je vyšší stádium.
Batolecí hra buduje svět fantazie. U her tohoto období si musíme všimnout ještě jednoho. Batole si hraje rádo samo, samostatně. Ono potřebuje na vlastní pěst objevovat a budovat svůj fantazijní svět.